Etiketter

fredag 22 november 2013

Utvärdering

Utvärdering ”nessecär”

Jag valde att göra en ”Nessecär”.
Min inspiration var Weheartit.com, där jag sökte på citat och jag valde citatet ”Beauty isn´t makeup”. När jag valde det så tänkte jag att jag kunde göra en nessecär och applicera citatet på den för att man brukar ju ha smink i en nessecär.

Jag använde mig utav metoden applikation, så att jag började med att välja tyg till bokstäverna, det blev ljusblå. Så började jag med att rita bokstäverna på ett sorts papper och strök sedan på det på tyget, det gjorde att det skulle vara lättare att få bokstäver sen så klippte jag ut bokstäverna. Sen så valde jag ett helt svart tyg som jag skulle ha som själva nessecären. Sedan så sydde jag på bokstäverna på det svarta tyget med hjälp av sicksack. Eftersom att man skulle sy på kanten så blev det finare med sicksack också. Sedan så sydde jag på en dragkedja på båda delarna av det svarta tyget och sedan sydde jag ihop så att det blev en väska.  När jag sydde på några av dom sista bokstäverna så råkade jag sy i båda tygen men det löstes med att jag klippte ut en ny bit svart tyg, jag vågade inte riskera att jag skulle behöva börja om.  I början av terminen hade jag svårt att både komma på vad jag skulle göra och att komma i gång med det jag skulle göra, vilket gjorde att jag blev klar så sent på terminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar