Etiketter

onsdag 29 maj 2013

Utvärdering


Jag valde att virka en kuvertväska. 
Jag hade lite svårt att komma igång med detta arbetet och det gjorde att jag inte hann att göra en kuvertväska utan det blev istället en nessecär med ett blixtlås. 
Jag började med att göra luftmasker så stor som jag ville ha den, jag gjorde bara en lång ”orm” och satte sedan ihop det till en rund mall. Efter det så gjorde jag fasta masker för att få den större. Jag började med ett rosa ullgarn 7 varv runt denna mallen, efter det blev det lite långtråkigt med samma färg så jag bytte till vitt ullgarn 7 varv runt mallen. Sedan bytte jag till det rosa ullgarnet igen. Efter att jag virkat färdigt och kände mig nöjd så använde jag mig utav en tjockare nål och sydde ihop två kanter så att det blev en botten. Sedan bestämde jag mig för att använda ett blixtlås för att kunna öppna och stänga smidigt. Jag valde vit färg på blixtlåset och nålade fast det i själva väskan och sydde sedan ihop det för hand med rosa sytråd.

                                                       Resultat:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar